Hopp til hovedinnhold
Din nettleser støtter ikke video.

Finn parkering – velg blant parkeringsplasser i hele Norge

Ser du etter parkering med eller uten lading? Med Time Park er du garantert å finne parkeringsplasser på sentrale steder over hele landet.

Hvor vil du parkere i dag?

Finn parkering på sentrale steder over hele landet.

Parkering med kameragjenkjenning 

Med kameraparkering slipper du billett, automat og bekymring for kontroll. Når du kjører inn i parkeringsområdet, registrerer et kamera automatisk bilens registreringsnummer. Tiden du står parkert blir registrert, og når du kjører ut, avsluttes parkeringen.

Betaling skjer helt automatisk – enten via en app, ved trekk på registrert betalingskort, eller gjennom faktura hvis du ikke har registrert deg på forhånd i en app.

Du kan registrere deg for kameragjenkjenning i Time Park Fix-appen eller opprette profil på Min side.

Svar på dine spørsmål om Time Park Fix

Hvordan laster jeg ned appen?

Last ned Time Park Fix fra App Store eller Google Play for enkel administrasjon av din parkeringsavtale.

Jeg får ikke ladet med Time Park Fix-appen, tilgangen min er sperret. Hva gjør jeg?

  1. Sjekk at det ligger et gyldig bankkort i appen, og det er valgt som betalingsmetode ved start av første ladesesjon.
  2. Sjekk om du har noen ubetalte ladeøkter ved å logge inn på app.timepark.no. Velg deretter ladesesjoner i menyen. Står det «Status – ubetalt» på en transaksjon, må denne først betales for å kunne lade igjen.

Svar på spørsmål om betaling

Hvorfor har jeg fått faktura?

Du har fått tilsendt faktura fordi parkeringen ikke har blitt belastet i appen eller blitt betalt i automat før avreise fra parkeringsanlegget. Faktura sendes da til juridisk eier av kjøretøyet som står oppført i kjøretøyregisteret.

Kan jeg betale med EasyPark?

Ja, du kan betale i EasyPark sin app. Du kan også alltid parkere med appen Time Park Fix. 

Kan jeg betale med Parklink?

Du kan betale med Parklink frem til 31. desember 2025. Fra og med 1. januar 2026 vil Parklink-appen ikke lenger være tilgjengelig på Time Park sine lokasjoner. Etter dette vil det kun være mulig å bruke appene EasyPark og Time Park Fix som betalingsmiddel.

Må jeg betale for parkering av tilhenger?

Alle kjøretøy registrert i motorvognregistret må følge parkeringsforskriften. Dette gjelder også tilhengere, som skal parkeres innenfor anviste plasser. Det skal betales for antall oppstillingsplasser man bruker. 

Registreringsnummeret mitt finnes ikke registrert i betalingsautomaten, hva gjør jeg?

Dette kan oppstå dersom skiltene er tilsmusset eller tildekket. Du er pliktig å ha rene registreringsnummer for at disse skal bli lest av riktig av kamerainnlesningen. Prøv en annen automat eller kontakt oss – så ser vi nærmere på dette. 

Jeg er registrert med betalingskort i app, men har fortsatt fått faktura, hvorfor det?

Om du har mottatt en faktura så er det fordi parkeringen ikke har blitt belastet i appen. Dette kan skyldes flere årsaker, deriblant: 

  • Dersom du ikke har aktivert automatisk skiltgjenkjenning i app.
  • Grunnet sikkerhetskrav vil betalingskortet i appen «utløpe» (time ut) dersom det ligger inaktivt (ubelastet) i en lengre periode. Hvor lang denne perioden er varierer fra bank til bank – og det er ikke noe vi kan overstyre. 
  • Det kan for eksempel skyldes en ny bil som du ikke har registrert i appen.
  • Tidligere ubetalte parkeringer ligger i appen. Disse må betales først.

Hvorfor får jeg fakturagebyr på faktura?

Årsaken til at fakturaene kommer med et fakturagebyr er administrasjonskostnader. Fakturagebyret skal dekke utsending av faktura og administrasjonskostnader rundt dette. Fakturagebyret er på kr. 6,50,-. 

Jeg har solgt bilen, men mottar likevel faktura på en parkering. Hva gjør jeg?

Har du sjekket om omregistreringen av kjøretøyet er registrert i motorvognregisteret? Kravet blir alltid satt på juridisk eier registrert i kjøretøyregistret. Ta kontakt dersom du har spørsmål.

Jeg har mottatt en epost om å betale for en ladesesjon, hva gjør jeg?

Logg inn på Min Side for å betale for ladesesjonen. Her oppretter eller logger du inn med samme bruker som du har i Time Park Fix-appen. I menyen kan du velge ladesesjoner, og deretter den sesjonen vi ikke har fått trukket betaling for. Velg denne og betal med et gyldig bankkort. Deretter vil profilen din bli låst opp, og du kan lade igjen.

Hvordan får jeg kvittering for lading og parkering?

Dersom du benytter deg av betalingsautomaten, må dette velges ved start. Kvittering på automat har et tjenestepåslag. Pris for dette ser du i automaten. Bruker du app vil kvittering bli tilgjengelig på din profil. Logg inn på Min Side for å hente kvitteringen

Hvorfor må jeg betale for parkering når jeg lader?

Vi tilbyr lading som en tilleggstjeneste til parkering. Det vil si at du må betale for parkering pluss lading dersom du benytter deg av denne tjenesten i tillegg. Noen områder regulerer vi ikke parkering, her trenger du kun betale for lading hos oss. 

Får jeg mastercardrabatt på lading hos Time Park?

Betalingsautomatene som brukes i forbindelse med lading støtter transaksjonskode 5552-Lading, og vil hos noen kredittkortleverandører gi kickback fra bankens side. 

Hva skjer hvis jeg ikke huker av for "Automatisk Betaling" i appen?

Du vil ikke bli trukket automatisk på våre P-plasser med kameraanlegg. Denne funksjonen må aktiveres hvis du ønsker å bli trukket for korttidsparkering når du kjører inn og ut av et kameraanlegg. Dette bidrar til en sømløs kundereise for deg som gjest, husk å legg til betalingskort i appen.